Concert

Étudiant.e 13.0 €
Kulturpass 1.5 €

Free Seating, Standing

EN In search of an ambitious and innovative concept, the musicians of the Luxembourg Saxophone Ensemble are ready to reinvent the ordinary concert format. The group is embarking on an exciting attempt to enhance the sound of its instrument by making it travel through space or transforming it using electroacoustic music. The laboratory focuses on a rather unusual association between baroque music instruments and the saxophone, as well as on the improbable encounter between the saxophone and the masterpieces of Henry Purcell and Giacomo Scarlatti.

Experimentation thus lies at the heart of the Luxembourg Saxophone Ensemble's artistic project. While seeking to bring out the most expressive elements of early music, the group is all the more keen to unsettle musical perception in order to achieve an unprecedented and unheard-of result.

FR À la recherche d’un concept ambitieux et innovateur, les musicien.ne.s du Luxembourg Saxophone Ensemble se prêtent à réinventer le format du concert ordinaire. Le groupe se lance dans une passionnante tentative de faire augmenter la sonorité de son instrument en le faisant voyager à travers l’espace ou en le transformant avec les moyens de la musique électroacoustique. Le laboratoire se déroule notamment autour d’une association plutôt inhabituelle entre les instruments de musique baroque et le saxophone, mais aussi autour de l’improbable rencontre entre le saxophone et les chefs d’oeuvre de Henry Purcell et Giacomo Scarlatti.

L’expérimentation s’inscrit ainsi au coeur du projet artistique du Luxembourg Saxophone Ensemble. Tout en recherchant à relever les éléments les plus expressifs de la musique ancienne, le groupe souhaite d’autant plus à faire troubler la perception musicale afin de parvenir à un résultat inouï et sans précédent.

MKH_LABELS_CREATION FR              MKH_LABELS_20 JOER

Luxembourg Saxophone Ensemble